تامین آب زراعت و نخیلات شادگان نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی است  

فرماندار شادگان گفت: جهت حل مشکل کم آبی و رساندن آب به انتهای حوضه کشاورزی شهرستان، لازم است همه دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

جلسه شورای کشاورزی با محوریت زهکشی و لایروبی وتامین نهاده‌های کشاورزی کشت پاییزه شهرستان به ریاست  فرماندار شادگان و سایراعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

صالح زاده فرماندار شادگان در این جلسه ضمن استماع گزارشی از آخرین وضعیت حوزه کشاورزی شهرستان  گفت: جهت حل مشکل کم آبی و رساندن آب به انتهای حوضه کشاورزی شهرستان برای اقدامات مورد نیاز آن از قبیل میزان رهاسازی و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب و رعایت نوبت بندی در مناطق حاشیه رودخانه شهرستان‌های بالا دست، لازم است همه دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

او   با توجه به شکایت بعضی از کشاورزان شهرستان در خصوص رها سازی آب شور زهکش‌های بالا دست به رودخانه جراحی که باعث رسیدن ضرر و زیان به کشاورزی و نخیلات شهرستان می‌شود از اداره محیط زیست شادگان وشهرستا‌های همجوار خواست جهت رفع این معضل ورساندن آب مطلوب به کشاورز اقدام نمایند.

فرماندار شادگان ادامه داد: در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل، ادارات متولی می‌بایست بطور مستمر و منظم گزارش پیگیری تا حصول نتیجه را ارائه نمایند.

آقای صالح زاده گفت: برای لایروبی خوردورق با مسئولان ارشد استان مکاتبه کرده  وجهت عملی شدن آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.  

 حل مشکل برق ایستگاه پمپاژ زهکش LpD؛ تسریع در اجرای فازدوم طرح مقام معظم رهبری از طریق جهادنصر؛ تسریع در احداث ایستگاه پمپاژ زهکش نیشکر ولایروبی زهکش حائل و... از مهمترین مواردی که در این جلسه مطرح گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.